BEHANDLINGER

KIROPRAKTIKK

Kiropraktorer er offentlig  godkjent (autorisert) helsepersonell med selvstendig diagnose- og behandleransvar. Kiropraktorer fungerer som primærkontakter i førstelinjetjenesten med spesialkompetanse på muskel- og skjelettlidelser.

Den vanligste årsaken til at pasienter oppsøker en kiropraktor er ryggplager. Men kiropraktoren behandler også andre tilstander hvor det er feilfunksjon og smerte i bevegelsesapparatet, slik som bekken- og hofteplager, nakkesmerter, skulder-, arm-, kne- og fotsmerter, hodepine, og svimmelhet.

Kiropraktoren kan:

• utføre undersøkelse og behandling uten henvisning fra lege
  • henvise pasienter videre til legespesialist, fysioterapi eller bildediagnostisk undersøkelse som røntgen, MR og CT
  • sykemelde pasienter i opptil 12 uker

BEHANDLINGER

Nakkesmerter

NAKKESMERTER

Nakkesmerter kan oppstå akutt eller utvikle seg gradvis over tid.

Korsryggsmerter

KORSRYGGSMERTER

Korsryggsmerter er de vanligste og dyreste muskel- og skjelettplager vi har i Norge.

Hodepine

HODEPINE

Hos oss kan du få hjelp til å finne årsaken til dine hodesmerter og få tilrettelagt behandling for dine plager.

bekken plager

BEKKEN OG HOFTEPLAGER

Smerter i bekken kan i mange tilfeller også kjennes på baksiden av låret og fremover ved lysken og skambenet.

Smerter i graviditeten

MOR OG BARN - GRAVIDITET

Mange kvinner opplever å få rygg- og bekkenplager under og etter svangerskapet.

BRYSTRYGGSMERTER

Spenninger og ubehag mellom skulderblad og i øvre del av rygg rammer svært mange av oss.

Brystryggsmerter
Skulderplager

SKULDER

Det finnes mange forskjellige skulderplager og grunner til at de oppstår, derfor er det viktig med en god sykehistorie og undersøkelse for å få rett diagnose og behandling for skulderproblematikk.

Svimmel

SVIMMELHET

Svimmelhet er en følelse av ustøhet, der du ofte får en fornemmelse av at hodet eller omgivelsene beveger seg